Polestar 3

- 483 km
- 4.7 sn
- 111 kWh
- 910 bg
101 900$'dan
Özellikler
Menzil
100 km/s kadar
Güç
Kapasite
Hibrit
- değil
Kupaya benzer bir geçit
Polestar 3, 2025 yılı sonuna kadar dünyada yılda 290.000 araba satmayı hayal eden genç bir İsveçli marka için çok önemli bir modeldir (2021'de 2022'nin ilk üç çeyreğine göre sadece 29.000 araba satıldı — 30.400). Polestar 3, önceki iki modelden farklı olarak, Polestar 1 hibrid coupe ve kompakt elektrikli çapraz asansörlü Polestar 1'in aksine, Volvo modellerinden tamamen farklı benzersiz bir tasarıma sahiptir. Titizlikle tasarlanmış aerodinamik (cx = 0,29) ve Ferrari seviyesindeki süper arabalara özgü tüy elemanları, yani kaputa entegre edilmiş çamurluk, arka tampondaki yan spoyler ve bagaj kapağındaki gelişmiş üst spoyler özellikle vurgulanmaktadır. Toplam uzunluk Polestar 3 - 4900 mm, aynalı genişlik - 2120 mm, yükseklik - 1627 mm (Avrupa'da — 1614 mm), dingil mesafesi — 2985 mm, yerden yükseklik — 211 mm (Avrupa'da — 201 mm). Gövde ve şasi çelikten yapılmıştır.
Platform hakkında resmi bir bilgi yok, ancak yabancı medya bunun daha önce bildirildiği gibi Geely'nin geliştirdiği SEA1'İN modüler «arabası» olduğunu ve İsveçli SPA2'NİN olmadığını iddia ediyor (Polestar ve Volvo'nun Geely'nin Çin holdingine ait olduğunu hatırlayın). Modifikasyona bağlı olarak boş ağırlık 2584-2670 kg'dır. Çekilecek römorkun izin verilen ağırlığı 2200 kg'dır. Polestar 3'ün tabanında, elastik elemanlar olarak çift bölmeli hava yastıklı süspansiyon ve ZF adaptif amortisörleri, ön süspansiyon — çift enine bugi kollarında, arka — çok bağlantılı bir süspansiyona sahiptir. Ön Brembo havalandırmalı disk frenleri 400 mm çapındadır (dört pistonlu kaliperler), arka frenler ise 390 mm çapındadır (tek pistonlu kaliperler).
Güç ve güzellik
Tahrik sistemi çift motorludur (her aks için bir tane), maksimum toplam geri tepme 360 KW (489 bg) ve 840 Nm'dir. 0'dan 100 km / saate kadar hızlanma 5 saniyedir ve maksimum hız 210 km / s'de sınırlıdır. Arka aksta tork vektörizasyonu gerçekleştirilir — sağ ve sol tekerleklere birbirinden bağımsız iki debriyaj gücü verilir. Tam güce ihtiyaç duyulmadığında, arka elektrik motoru kapatılabilir ve ardından Polestar 3 önden çekişli hale gelir. 6600 Euro'luk ek ücret karşılığında, motorun geri dönüşünü 380 KW (517 bg) ve 910 Nm'ye yükselten Performance Pack, «yüz» e kadar hızlanma süresini 4,7 s'ye düşüren Performance Pack sunulmaktadır. 111 kWh 400 voltluk lityum iyon pil, ısı pompalı bir sıvı soğutma sistemine sahiptir ve WLTP döngüsü boyunca 610 km'lik bir tam şarjla veya EPA'nın ABD döngüsünde 482 km'lik bir şarjla tamamlanır. Bu durumda WLTP ve EPA enerji rezervlerindeki farklılığın çok büyük olduğunu ve müşterilerin sertifikasyondan sonra doğru verileri beklemeleri gerektiğini unutmayın. Batarya, 17 modülde paketlenmiş 204 prizmatik elemandan ve ortak bir alüminyum gövdeden oluşmaktadır. Maksimum şarj gücü 250 kw'dir.
Polestar 3'ün iç mekanı çevre dostu malzemelerle minimalist İskandinav tarzında dekore edilmiştir. 14,5 inç merkezi multimedya dokunmatik ekran, Android Automotive OS tarafından havadan yükseltilebilen işletim sistemi ile çalışır. En üst düzey Bowers & Wilkins ses sistemi, sesi 25 hoparlöre dağıtır.

Her biri Polestar 3'e beş radar, beş harici kamera ve on iki ultrasonik sonar aracılığıyla bilgi alan gelişmiş elektronik sürücü asistanları ile donatılmış olacak. İsteğe bağlı olarak otopilotlu bir Pilot Paketi mevcut olacak (SAE sınıflandırma seviyesi belirtilmemiş), tasarıma Nvidia kontrol ünitesi, Luminar Lidar, üç kamera, dört ultrasonik sonar ve ön ve arka kameralar için temizleyiciler eklenecek. Sürücüyü iki ayrı kabin odası izliyor: sürücünün bilincini yitirmesi durumunda, araç kendi kendine güvenli bir şekilde duracaktır.
Polestar 3
Karakteristikler Polestar 3