Lotus Eletre

- 600 km
- 4.5 sn
- 112 kWh
- 603 bg
137 000 $'dan
Özellikler
Menzil
100 km/s kadar
Güç
Kapasite
Hibrit
- değil
Açık dünya
Lotus Eletre'ye Genel Bakış
İngiltere, Çin ve Almanya'daki mühendislik merkezleri üzerinde çalıştı. Geely imparatorluğunun bir parçası olan İsveç-Çin Polestar markasının deneyimi de işe yaradı. Ve işte karşımızda şirketin bir Hyper-SUV, yani hiper crossover olarak konumlanan üretime hazır Lotus Eletre var. Şirketin kurucusu Colin Chapman'ın görünüşe göre Lotus otomobillerinin basit ve hafif olması gerektiği yönündeki bu araç tüm ilkelerini unutmuş görünüyor. Eletre, beş kapılı bir gövdeye sahip ilk Lotus'tur, her ne kadar ikinci sıra koltuklu otomobiller şirket tarihinde zaten bulunsa da. Devasa bir otomobil, boyutları bir crossover Lamborghini Urus ile karşılaştırılabilir. Uzunluğu 5103 mm, yüksekliği 1630 mm ve genişliği iki metreyi aşıyor. Aks aralığı ise 3,019 mm. Ancak benzinli Urus 2200 kg ağırlığa sahipse, yeni elektrikli Lotus'un beyan edilen boş ağırlığı 1995 kg! İşin garibi, Colin Chapman'ın ilkeleri burada da uygulandı.


Yan aynalar yerine kameralar var, ancak bunlar yalnızca izin verilen pazarlarda sunulacak. Diğer tüm pazarlarda standart aynalar kullanılıyor. Tüm optikler LED'dir ve arka lambalar park halindeyken çekiş aküsü şarj ölçeğini gösterebilir. Maksimum tekerlek çapı 23 inçtir ve opsiyonel cam tavanın açılır bir bölümü yoktur.
Gövde yapısı yüksek mukavemetli çelik ve alüminyumdan, dış paneller ise alüminyum ve karbon fiberden yapılmıştır. Crossover, şirket içi tasarımcı Ben Payne tarafından tasarlandı, ancak projeyi denetleyen geçen yıl Geely'deki tasarım başkan yardımcılığı görevinden ayrılan ve İngiliz Lotus'a geçiş yapan ünlü Peter Horbury’di. Horbury'e göre salonun öne doğru eğimli silueti
şirketin orta motorlu spor otomobillerinin marka özelliğidir.
Lotus Eletre gelişmiş bir aktif aerodinamik sisteme sahip. Arka taraftaki hareketli spoyler (farklı saldırı açılarında üç pozisyon öngörülmüştür) işin sadece yarısıdır. Ön tamponun alt kısmındaki hava emişinde, yalnızca gerektiğinde açılarak üçgen petek şeklinde aktif kapaklar havayı frenlere ve çekiş bataryası ile elektrikli motor soğutma sistemleri için radyatörlere yönlendirir.


Aerodinamik
Gövde
Premium Salon
Lotus Eletre dört ya da beş koltuklu bir salon seçenekleriyle sunuluyor; ilkinde büyük bir orta kol dayama yeri ve entegre dokuz inçlik ekrana sahip bölünmüş arka koltuklar bulunuyor. Koltuklar yün dokunuşlu pahalı bir Kvadrat kumaşla döşenirken, süslemede geri dönüştürülmüş plastik ve karbon fiberle güçlendirilmiş plastikler baskındır. Sürücünün önündeki alışılmış göstergeler yerine, en temel bilgileri gösteren sadece 30 mm yüksekliğinde bir ekran bulunur. Yolcunun da aynı yardımcı ekranı var. Diğer her şey için artırılmış gerçeklik özellikli bir projeksiyon ekranı ve medya sisteminin merkezi 15.1 inç OLED ekranı bulunuyor. Lotus otomobilleri daha önce hiç internet erişimi, ses kontrolü ve daha fazlasıyla bu kadar medya açısından gelişmiş olmamıştı. Aralarından seçim yapabileceğiniz iki KEF ses sistemi var: temel olan 15 hoparlöre ve 1.380 watt güce sahip, gelişmiş olan ise 23 hoparlöre ve 2.160 watt güce sahip.


Lotus Eletre
Lotus Eletre Özellikleri